Burgemeester en wethouders van Midden-Delfland:•De burgemeester en wethouders van Midden-Delfland mogen dit verkeersbesluit nemen. Dit staat in de Wegenverkeerswet 1994, artikel 18, eerste lid, onderdeel d.•Het afdelingshoofd Openbare Werken, tegenwoordig directeur afdeling Beheer Openbare Ruimte, mag in naam van de burgemeester en wethouders van Midden-Delfland verkeersbesluiten nemen. Dit staat in het Mandaatstatuut Midden-Delfland 2015.•Het plaatsen of verwijderen van verkeerstekens kan voor de weggebruiker verstrekkende gevolgen hebben. Daarom is een verkeersbesluit opgesteld. Zo heeft de burger de mogelijkheid om bezwaar in te dienen. Dit staat in de Wegenverkeerswet 1994, artikel 15, eerste lid.overwegende,•Op grond van artikel 2 van de WVW 1994 voor wat betreft:ohet waarborgen van de bruikbaarheid van de weg;ohet voorkomen of beperken van door het verkeer veroorzaakte overlast, hinder of schade;ohet bevorderen van een doelmatig of zuinig energiegebruik;is het gewenst om ten behoeve van het openbaar verkeer in de Doelstraat in Maasland twee extra parkeerplaatsen aan te wijzen als parkeerkeerplaats bedoeld voor het opladen van elektrisch aangedreven voertuigen of plug-inhybride voertuigen, zie situatietekening, door middel van plaatsing van bord E4 en bijbehorend onderbord met tekst “opladen elektrisch voertuig”, zoals vermeld in bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.duurzaamheid•het stimuleren van duurzame alternatieven voor de auto is een belangrijk speerpunt in het verkeer- en vervoerbeleid van de gemeente Midden-Delfland;•door het gebruik van elektrische auto’s verbetert de leefbaarheid in de kernen;•elektrisch rijden zorgt voor verbetering van de luchtkwaliteit en vermindering van de primaire energievraag;•het gebruik van elektrische voertuigen draagt bij aan schonere lucht, minder uitstoot van CO2 en minder geluidsoverlast; •elektrische en hybride auto’s zijn voor de langere termijn een duurzaam alternatief voor de conventionele auto.behoefte aan laadvoorzieningen•voor het stimuleren van elektrisch vervoer is een netwerk van oplaadpunten noodzakelijk;•de behoefte aan laadvoorzieningen is enkel toegenomen, sinds het plaatsen van de eerste laadpalen in Midden-Delfland;•de gemeente Midden-Delfland is daarom een concessieovereenkomst aangegaan voor het plaatsen van nieuwe laadpalen met Engie Infra en Mobility BV;•inwoners en/of werknemers in Midden-Delfland kunnen een laadvoorziening aanvragen via de website laadpaalnodig.nl;•de aanvraag wordt getoetst op meerdere criteria door de concessiehouder, de gemeente en de netwerkbeheerder;•bij instemming van alle betrokkenen diensten wordt de gemeente verzocht om een verkeersbesluit te nemen voor het reserveren van twee parkeerplaatsen als parkeerplaats bedoeld voor het opladen van elektrisch aangedreven voertuigen of plug-inhybride voertuigen.locatie •er is een aanvraag gedaan voor een laadvoorziening nabij Doelstraat in Maasland;•alle betrokkenen diensten kunnen instemmen met de aangevraagde locatie en de gemeente is verzocht om dit verkeersbesluit te nemen;•rondom Doelstraat 5 in Maasland is behoefte aan een extra laadvoorziening, aangezien de beschikbare laadpunten moeten worden gedeeld met meerdere gebruikers;•de huidige laadpunten in de buurt kennen structureel een hoge bezetting en worden intensief gebruikt;•met het plaatsen van de laadpaal en het reserveren van twee parkeerplaatsen voor het opladen van elektrische en/of plug-inhybride voertuigen aan de Doelstraat in Maasland wordt voorzien in de behoefte aan laadvoorzieningen in de buurt;•de locatie is binnen loopafstand van aanvrager voor een extra laadvoorziening.overwegingen•deze laadvoorziening zal bestaan uit een laadpaal met twee laadpunten waaraan twee elektrische auto’s tegelijk kunnen laden;•deze locatie is aangewezen op basis van: obehoefte in de buurt;ohet openbare karakter van de parkeerplaats;ode aanwezigheid van een geschikt laagspanningsnet in de directe nabijheid van de laadvoorziening;oinpassing in de omgeving.•door de bovengenoemde overwegingen bij de locatiekeuze, zal het gebruik van de laadpaal zo hoog mogelijk zijn;•daarmee kan een zo groot mogelijk positief effect worden bereikt voor de bovengenoemde milieudoelstellingen;•hiervoor is het wel noodzakelijk om de parkeerplaatsen bij de laadpalen vrij te houden voor het laden van elektrisch aangedreven voertuigen;•de parkeerintensiteit in de directe omgeving van de bovenstaande locaties is zodanig hoog, dat niet verwacht mag worden dat de bovengenoemde locatie altijd vrij beschikbaar zal zijn voor het opladen van elektrisch aangedreven voertuigen;•daarom is het noodzakelijk om aan de Doelstraat in Maasland twee parkeerplaatsen aan te wijzen als parkeerplaats bedoeld voor het opladen van elektrisch aangedreven voertuigen of plug-inhybride voertuigen, zie situatietekening, door middel van plaatsing van bord E4 en bijbehorend onderbord met tekst “opladen elektrische voertuigen”, zoals vermeld in bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990;•elektrische voertuigen zijn herkenbaar voor dienstdoende ambtenaren van politie en/of gemeente aan de aanduiding brandstofcode “E” in het voertuigbewijs (Kentekenbewijs 1A) van het te controleren voertuig;•daarmee is het mogelijk om te handhaven op het rechtmatige en/of bedoelde gebruik van de gereserveerde parkeerplaatsen.belangenafweging•deze oplaadpunten zijn bestemd voor iedereen die een elektrisch en/of hybride aangedreven personenauto onmiddellijk wil opladen;•de parkeerplaatsen die worden ingericht als laadpunt, kunnen niet worden gebruikt door automobilisten als reguliere parkeerplaatsen •de parkeergelegenheid mag alleen worden gebruikt voor het opladen van elektrische auto’s;•dit besluit draagt bij aan het waarborgen van de bruikbaarheid van de weg en het voorkomen of beperken van hinder, overlast en schade door het verkeer;•in dit specifieke geval het bevorderen van een doelmatig of zuinig energiegebruik, het voorkomen en beperken van overlast/hinder veroorzaakt door het verkeer en het waarborgen van de bruikbaarheid van de weg weegt zwaarder dan het kunnen parkeren van voertuigen op de hiervoor genoemde locaties;•de opkomst van elektrische auto's vraagt om nieuwe ideeën en oplossingen voor de inrichting van openbare ruimte, handhaving (parkeer)beleid en ruimtelijke ordening;•het treffen van een verkeersmaatregel is een normale maatschappelijke ontwikkeling waarmee een ieder kan worden geconfronteerd en waarvan de nadelige gevolgen in beginsel voor rekening van betrokkenen behoren te blijven;•de Egmondland in Den Hoorn is in eigendom, onderhoud en beheer van de gemeente Midden-Delfland;•in overeenstemming met artikel 24 BABW heeft er overleg plaatsgevonden over de te nemen maatregel met de politie, Regionale Eenheid Den Haag.Besluit: Op het parkeerterrein nabij nummer 5 , twee extra parkeerplaatsen aan te wijzen als parkeerplaats bedoeld voor het opladen van elektrisch aangedreven of hybride voertuigen, zie situatietekening, door middel van plaatsing van bord E4 en bijbehorend onderbord met tekst “opladen elektrische voertuigen”, zoals vermeld in bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.
De volledige aanvraag is hier te lezen op de site van de overheid.
Ben je het niet eens met een verleende bouwvergunning van bijvoorbeeld je buren, dan kan je hiertegen bezwaar indienen. Neem hiervoor contact op met de relevante instantie.
Wil je meer vergunningaanvragen bekijken. We hebben een overzicht met alle bekendmakingen in Maasland. Bekijk alle Bekendmakingen maasland in Maasland.
Deel dit bericht:
Redactie Maaslandkrant
Welkom op de bekendmakingen pagina van de Maaslandkrant. Op deze pagina vind je alle bekendmakingen in ons mooie Maasland.
Altijd op de hoogte van het laatste nieuws in gemeente Maasland via Maaslandkrant.nl.
Vind woningen, vacatures, bekijk 112 meldingen en zie wanneer evenementen plaatsvinden op Maaslandkrant.nl.
© Maaslandkrant.nl is een merk van Krant.News Regionale nieuws groep.