Burgemeester en wethouders van Midden-Delfland; • op grond van artikel 18, eerste lid, onder d, van de Wegenverkeerswet 1994 zijn wij bevoegd dit verkeersbesluit te nemen; • gelet op hoofdstuk 10, titel 1, afdeling 1 (Mandaat en delegatie) van de Algemene wet bestuursrecht hebben wij de bevoegdheid tot het nemen van verkeersbesluiten gemandateerd aan het afdelingshoofd Openbare Werken bij collegebesluit van 13 mei 2008; • op grond van artikel 15, eerste lid, van de Wegenverkeerswet 1994 moet een verkeersbesluit worden genomen voor de plaatsing of verwijdering van de in artikel 12 van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (BABW) genoemde verkeerstekens, alsmede voor onderborden voor zover daardoor een gebod of verbod ontstaat of wordt gewijzigd; overwegende: • het gewenst is om: een parkeerverbod over een lengte van ongeveer 40 meter in te stellen aan de zuidzijde van de Stationsstraat te Maasland tegenover de aanwezige haakse parkeervakken, zie de gewaarmerkte situatietekening, door middel van het aanbrengen van gele onderbroken strepen als bedoeld in Hoofdstuk IV, paragraaf 2, onderdeel 2 van de Uitvoeringsvoorschriften van het BABW inzake verkeerstekens; • dat de Stationsstraat binnen de bebouwde kom van Maasland, tussen de Huis te Veldelaan en de Diepenburchstraat, is gelegen; • dat de Stationsstraat is gecategoriseerd als erftoegangsweg binnen de bebouwde kom waarop een maximumsnelheid van 30 km/uur van kracht is; • dat de Stationsstraat overeenkomstig de inrichtingskenmerken van een erftoegangsweg is ingericht, te weten: de rijbaan kent een beperkte breedte, er is sprake van menging van langzaam en gemotoriseerd verkeer en een rijrichtingscheiding ontbreekt; • dat aan de noordzijde van de rijbaan van de Stationsstraat het parkeren is gefaciliteerd door de aanwezigheid van parkeervakken, waarvan 13 haakse parkeervakken aan de (even) noordzijde van de Stationsstraat; • dat het in de Stationsstraat is toegestaan om aan de (oneven) zuidzijde van de straat op de rijbaan te parkeren; • dat in de praktijk blijkt dat bewoners/bezoekers vanwege de hogere parkeerdruk in de omgeving ook parkeren op de rijbaan van de Stationsstraat tegenover de in de straat gelegen haakse parkeervakken; • dat op de bovengenoemde locatie door de beperkte breedte van de rijbaan, het in- en uitrijden van de haakse parkeervakken ernstig wordt belemmerd; • dat hierdoor het gebruik van de haakse parkeervakken wordt beperkt evenals het gebruik van de aan de zuidzijde gelegen uitritten van bewoners; • dat weggebruikers hun voertuig, mede door de beperkte rijbaanbreedte, vaak parkeren met twee wielen op het trottoir aan de (oneven) zuidzijde; • dat het gebruik van het trottoir hierdoor wordt belemmerd; • dat verkeer in de Stationsstraat als gevolg van geparkeerde voertuigen geconfronteerd wordt met een beperkte manoeuvreerruimte; • dat de beperkte manoeuvreerruimte in de straat de doorstroming van het verkeer belemmert en de toegankelijkheid voor hulpdiensten beperkt; • dat de verkeersveiligheid en doorstroming van het verkeer ter plaatse kan worden gewaarborgd door het instellen van een lokaal parkeerverbod; • dat het gelet hierop dan ook wenselijk is om over een lengte van ongeveer 40 meter een parkeerverbod in te stellen aan de zuidzijde van de Stationsstraat tegenover de haakse parkeervakken in de Stationsstraat; • dat deze maatregel kan worden bewerkstelligd door het aanbrengen van een gele onderbroken streep; • dat er in het verleden een gele streep is aangebracht op de bedoelde locatie; • dat deze gele streep diende om acute parkeerexcessen rondom het voormalige winkelcentrum Kastanjehof op te lossen; • dat het bijbehorende verkeersbesluit nooit formeel is genomen; • dat de handhaafbaarheid en continuïteit van het parkeerverbod daarmee niet is gewaarborgd; • dat het verkeersprobleem, ondanks het verdwijnen van de supermarkt en de weekmarkt, door het gestegen autobezit en de vestiging van een kinderdagverblijf blijft bestaan; • dat daarmee de noodzaak om het parkeerverbod terug te brengen blijft bestaan; • dat met het nemen van dit verkeersbesluit de juridische handhaafbaarheid en continuïteit van het aan te brengen parkeerverbod alsnog wordt gewaarborgd; • dat het voorkomen of beperken van de door geparkeerde voertuigen veroorzaakte overlast/hinder in deze zwaarder weegt dan het kunnen parkeren van voertuigen op de hiervoor genoemde locatie; • dat het nemen van deze maatregel geen nadelige gevolgen heeft voor de parkeercapaciteit ter plaatse aangezien in de Stationsstraat voldoende parkeergelegenheid voor bewoners overblijft; • dat het treffen van een verkeersmaatregel een normale maatschappelijke ontwikkeling is waarmee een ieder kan worden geconfronteerd en waarvan de nadelige gevolgen in beginsel voor rekening van betrokkenen behoren te blijven; • dat de Stationsstraat in Maasland in eigendom, onderhoud en beheer is van de gemeente Midden-Delfland; • dat in overeenstemming met artikel 24 van het BABW overleg heeft plaatsgevonden over te nemen maatregel met de politie regio Haaglanden; Besluiten: 1. Een parkeerverbod in te stellen over een lengte van ca. 40 meter aan de zuidzijde van de Stationsstraat in Maasland, zie de bijbehorende situatietekening met nummer 2014-27767, door het aanbrengen van gele onderbroken strepen als bedoeld in Hoofdstuk IV, paragraaf 2, onderdeel 2 van de Uitvoeringsvoorschriften van het BABW inzake verkeerstekens; 2. Deze besluiten op de gebruikelijke wijze aan te kondigen. Schipluiden, 23 september 2014 Met vriendelijke groet, namens het college van burgemeester en wethouders, Peter van den Heuvel hoofd afdeling Openbare Werken Registratienummer: 2014-27740 / 14Z.006495 Bent u het niet eens met dit besluit? Dan kunt u bezwaar maken. In dat geval adviseren wij u om eerst telefonisch contact met ons op te nemen. We nemen samen met u het besluit door. Bent u het na dit gesprek nog steeds niet eens met dit besluit? Dan kunt u een bezwaarschrift sturen naar het college van burgemeester en wethouders. Zorgt u er voor dat u het bezwaarschrift indient binnen zes weken na de dag waarop het besluit is verzonden. Daarmee voorkomt u dat wij uw bezwaarschrift niet meer kunnen behandelen. Hoe maakt u bezwaar? U kunt uw bezwaarschrift digitaal indienen. Daarvoor moet u wel beschikken over een DigiD inlogcode. Op de website van de gemeente vindt u onder de knop ‘Inwoners’, Digitaal Loket’, ‘Formulieren’ het formulier ‘Bezwaar indienen’. Daar vindt u alle informatie. U kunt uw bezwaarschrift ook schriftelijk indienen. Uw bezwaarschrift richt u aan het college van burgemeester en wethouders. In het bezwaarschrift moet ten minste het volgende staan: • de datum en uw handtekening; • uw naam, adres en graag ook uw telefoonnummer; • de datum en het kenmerk van dit besluit of een kopie van het besluit; • de reden waarom u het niet eens bent met dit besluit. Voor nadere informatie over het indienen van bezwaar, kijk op www.middendelfland.nl.
De volledige aanvraag is hier te lezen op de site van de overheid.
Ben je het niet eens met een verleende bouwvergunning van bijvoorbeeld je buren, dan kan je hiertegen bezwaar indienen. Neem hiervoor contact op met de relevante instantie.
Wil je meer vergunningaanvragen bekijken. We hebben een overzicht met alle bekendmakingen in Maasland. Bekijk alle Bekendmakingen maasland in Maasland.
Deel dit bericht:
Redactie Maaslandkrant
Welkom op de bekendmakingen pagina van de Maaslandkrant. Op deze pagina vind je alle bekendmakingen in ons mooie Maasland.
Altijd op de hoogte van het laatste nieuws in gemeente Maasland via Maaslandkrant.nl.
Vind woningen, vacatures, bekijk 112 meldingen en zie wanneer evenementen plaatsvinden op Maaslandkrant.nl.
© Maaslandkrant.nl is een merk van Krant.News Regionale nieuws groep.